Tato kapitola našeho průvodce hrou Metro Exodus se zaměřuje na Artyomovu cestu do podzemí. Hlavní hrdina doufá, že najde aktuální satelitní mapy.
Narazíte na tvory vypadající jako kříženec štíra a pavouka. Tyto příšery se bojí světla, protože jim způsobuje poškození. Použijte baterku, aby vás nepřátelé přestali pronásledovat. Buďte velmi opatrní – těmto nepřátelům stačí jen krátký okamžik, aby na vás zaútočili zezadu. Baterku dobíjej v místnostech se zdroji světla.
Přesuňte se do chodby 01 a plazením se dostaňte na druhou stranu. Sejděte po schodech dolů a pak projděte dveřmi. Vlezte do díry v zemi. Nasaďte si plynovou masku. Narazíte na další z těchto příšer – neplýtvejte municí, zabít je může pouze světlo.
Dojdi k pojistkové skříňce a použij generátor k rozsvícení světla. Damir vás zavolá. Od této chvíle vám bude dávat různé zprávy. Projděte dveřmi, těmi vedle čísla 03. Jděte dolů – dostanete se do místnosti s velkým množstvím obrazovek.
Jděte chodbou a vstupte do koupelny. Zlikvidujte nepřátele a pokračujte vpřed. Dojdete k zablokovaným dveřím – Damir vám řekne, že vchod je zevnitř zablokovaný. Otočte se a jděte doleva. Narazíte na kostlivce, který drží fotografii. Vezmi si ji – fotku předáš Giulovi.
Projděte druhým vchodem. Zlikvidujte další příšery. Poté se podívejte po vzduchovém kanálu – vejděte do něj. Narazíte na další nepřátele. Dávejte si pozor na záda. Seskočte dolů do velitelské místnosti. Seberte satelitní mapu.
Pomocí ventilu otevřete dveře a projděte jimi. Rozložení místností je stejné jako předtím – jediný rozdíl je, že nyní jsou některé místnosti tmavé. To přitahuje pozornost četných pavoučích příšer. Použij baterku a drž se stěn.
Vaším cílem je dostat se k výtahu – nachází se v místnosti se spoustou obrazovek. Vejděte do něj a dostaňte se do horního patra. Znovu se setkáte s Giulem a Damirem. Jděte za ním – světlo by od vás mělo udržet příšery dál. Jedné z příšer se podaří na vás zaútočit – porazte ji v QTE sekvenci.
Po dosažení povrchu dejte Giul fotku její matky – zlepší to váš vztah s ní. Získáte také láhev vody – můžete ji dát dívce v Auroře. Jděte do auta a vydejte se k dalšímu cíli.